»Če torej res veš, kaj je dobro in zlo, lahko varno kupuješ znanje od Protagore ali kogar koli. Sicer pa, o prijatelj moj, pomisli in ne tvegaj svojih najdragocenejših koristi v igri naključja. Precej bolj nevarno je namreč kupovati znanje kakor pa kupovati meso ali pijačo...«
Platon
Učilnice danes niso več samo zidane, kot pravi stara pesem. Digitalni svet koraka tudi v šole in učenje. S kakšnega vidika je to slabo, s kakšnega pa tudi dobro.
Štiriindvajset najpogostejših problemov pri pisanju lahko odpravite s pomočjo slovničnega portala – če so to seveda tudi vaši pravopisno-slovnični problemi. Uporabniku prijazno, slikovito in življenjsko učno okolje vas bo morda prepričalo, da digitalna učilna ni nujno slaba, in mimogrede osvežilo ali izpopolnilo vaše znanje knjižnega jezika.
Ali nebo res nebo oblačno? Da z otroci ni lahko? Se kepajo z snegom? Gre z vašimi živci k koncu? Ne morete več tako živet? Greste kolesariti? S stricom? Na hrib, od koder imaste odličen razgled? Ampak na kratko, ker morete hiteti? Šef vas ne bo čakav? Saj je hrib ne daleč? Veste kaj, ustavite jezik, jaz istopam … Oziroma, oprostite, vstopam v pedagoški slovnični portal, ker:
nebo ne bo oblačno
z otroki ni lahko
kepajo se s snegom
z živci gre h koncu
ne morem tako živeti
grem kolesarit
s stricem
s hriba imate razgled
morate hiteti
šef ne bo čakal
hrib je nedaleč
in jaz izstopam
Pedagoški slovnični portal se posveča zadregam, s katerimi se tipično srečujejo slovenski šolarji pri pisanju. Sestavljen je iz poglavij, vsako vsebuje:
• interaktivno razlago, ki predstavi problem in ponudi trike za njegovo reševanje,
• povzetek, ki vsebino gesla predstavi na kratko,
• rubriko za navdušene, ki prinaša zanimivosti in povezave na nove vsebine in
• interaktivne vaje za utrjevanje znanja.
Digitalna učilnica povsem nove vrste se pripravlja v projektu Slovenščina na dlani. Do konca leta 2021 bo na voljo interaktivno učno e-okolje, kjer boste lahko urili znanja iz pravopisa in slovnice, ki povzročajo največ težav pri pisanju, frazeme in pregovore slovenskega jezika ter značilnosti nekaterih najpogostejših besedilnih vrst, ki jih bodisi pišemo/govorimo bodisi beremo/poslušamo vsak dan. Okolje se bo sproti prilagajalo individualno vsakemu posameznemu uporabniku glede na njegovo stopnjo znanja na različnih področjih, motivacijo za uporabo pa bo spodbujalo z igričarskimi elementi.
Sledi: Besede, besede, besede